În zilele de azi..

/
0 Comments
Am inspirație să scriu tot felul de chestii dubioase despre iubire pe tumblr sau wattpad, dar n-am inspirație să fac un rahat de compunere pentru tema la pregătire. Pot să rezist zile întregi dacă nu îl văd pe el fără să mă gândesc incontinuu la el(dar tot zilnic mă gândesc, so fuck it), dar când îl văd, mă gândesc incontinuu la el pentru zile întregi. Pot să rezist fără ciocolată luni de zile, dar după ce mănânc o bucățică nu pot să mai rezist fără ea alte luni. Pot să rezist o lună fără să vorbesc cu prietenii mei apropiați, dar după ce vorbesc cu ei o zi, nu mai pot să renunț un an. Așa sunt eu, sunt un univers al lucrurilor opuse, sunt alcătuit din două bucăți de magnet care se opun. Sunt imposibil de înțeles, chiar și pentru mine, uneori, dar cel mai mișto
e atunc când am moodswings. Moodswing înseamnă că în minutul 27 al orei X sunt foarte fericit, și mi-e super bine și totul e roz...sau mă rog, o culoare drăguță, pentru că rozul nu e, și în minutul 48 al aceleiași ore, eu sunt într-o dispoziție din aia de tăiat venele pe lung și nimic nu îmi convine, și vreau doar să omor pe toată lumea. Cam asta e un moodswing. De ce avem(i can't be the only one) aceste moodswings? Din cauza hormonilor care mișună prin creierul, corpul și țesuturile noastre. În plus, eu de exemplu sunt o fire foarte decisă de obicei, deci chestia cu moodswings e o absolută imposibilitate pentru mine, și iaca! Se întâmplă. Și încă des. E de-a dreptul supărător. Mă rog. Vroiam de fapt să fac o postare din aia...general valabilă. Așa că m-am gândit să vorbesc (sau să scriu..mă rog) despre școală. Pentru că e sâmbătă și abia am scăpat, și pentru că sunt o ființă cu adevărat malefică și vreau să vă aduc aminte că școala există și în două zile trebuie să vă întoarceți acolo. *față malefică* . Mă rog, școala e un loc unde te învață chestii folositoare și practice. Or is it? În teorie, asta e școala. Din păcate, în românia este o simplă metodă de îndoctrinare a copiilor. Adică le bagă în cap tot felul de prostii nefolositoare și reguli..practic absurde. Orice ar face, copilul nu este destul de bun, căci "așa îl faci să învețe din greu". Și ne mai mirăm că avem o rată mare de suicid la adolescenți?! Copilul, la școală este învățat să tacă. Și ne mai mirăm că unii nu se descurcă în societate. Copilul, la școală este învățat să facă totul după un anumit șablon, și este pedepsit dacă iese din tipar. Pedepsit nu la note. Căci acolo nu doare. E pedepsit prin vorbele profesorului, care ar trebui să fie un model . De ce credeți că majoritatea copiilor din România urăsc școala? De ce credeți că majoritatea copiilor din România îi urăsc pe profesori? Și chestiile astea nu se întâmplă în școlile alea unde copiii sunt violați. Nu. Se întâmplă în marile colegii ale țării, socotite ca fiind cele mai bune. Și nimeni nu face nimic. Toți profesorii mai deschiși la minte sunt pe profile "puțin importante" cum ar fi engleza, germana, biologia, limba română, nu pe profile serioase, cum sunt fizica, matematica, chimia, informatica. De ce? Pentru că prima serie de profile..sau obiecte fac parte din categoria numită "umană" . Majoritatea profesorilor de acolo își dau interesul la cursurile de psihologie din liceu și facultate și le aplică în clasă. Însă cei de la a doua serie, "real" nu fac asta. Ei sunt convinși că dacă un copil tace, nu știe. Sunt convinși că au dreptate, căci au experiență. Da. Au experiență pe aceeași doctrină stupidă pe care se funcționează din comunism"dacă un copil nu muncește, nu știe" "dacă un copil nu vorbește nu știe" și chestia aia , că toată lumea trebuie să fie la fel. Deci..cum poți să te numești tu profesor, și să faci așa? Nu te gândești ce impact ai asupra unui copil căruia îi repeți zilnic că nu știe nimic? Îți spun eu ce impact ai. Până la urmă îl faci să renunțe la tot, să nu mai învețe, și chiar să nu știe nimic. Și te duci acasă împăcat, fiindcă "i-ai zis-o și ai pus punctul pe i și o să-l faci să își dea interesul, fiindcă i-ai demonstrat că ai dreptate." Și copilul va pica examenele, va avea low self-esteem până la o vârstă înaintată. Practic, i-ai distrus o bucată bună din viață. Pentru ce? Pentru că nu e la fel ca ceilalți? Pentru că nu poate să se
exprime la fel de ușor ca ceilalți, din cauza unui alt profesor foarte inteligent care i-a spus aceleași lucruri în fiecare, și în fiecare zi? Că nu știe nimic, că tu poți să îi demonstrezi la orice oră că nu știe nimic. Că niciodată nu e suficient cât învață? Ei bine, nu. Un copil nu poate fi tratat așa. E o aberație să spui că "va învăța mai bine dacă îl insult". Ce fel de om ești tu, unde dumnezeu ai absolvit dacă tu nici măcar nu știi să te porți cu o ființă vie?! Sincer, unii profesori merită tot respectul, știu cum să țină o oră, cum să captiveze elevul, cum să îl facă să își cea interesul în clasă și acasă. Dar sunt unii, care. Chiar mă uimesc cu fiecare zi ce trece . Spre exemplu, am o fată mai ..puțin dotată mental în clasă. Dacă toată lumea îi spune că e proastă și o tratează ca pe un sac de nuci credeți că o ajută? Păi vă spun eu că nu. Sau..am un băiat în clasă care e mai retras. Lui dacă i se spune să vorbească, și toată lumea îl împinge să vorbească , atunci când..chiar nu poate fiindcă e introvertit..credeți că îl ajută? Eu zic că nu. Și dacă tu, ca profesor, ca unica persoană în care copilul își pune încrederea la școală, îl dezamăgești și îl insulți, cum te aștepți ca el să învețe, să vină la școală cu interes și să vrea să ajungă ceva cu ajutorul tău?


You may also like

Niciun comentariu: